| Letadla, auta, vlaky, lodě a autobusy | |
| Publikováno: Úterý, 23.02. 2010 - 08:27:00 Autor: Hexaghon
Téma:
|
|
| Letadla, auta, vlaky, lodě a autobusy
Protoze tomu je jiz nejaka chvile, co jsem napsal nejaky clanek, rozhodl jsem se to napravit. Ne, ze by nebyl cas, nebo temata, ale bylo to predevsim prechodem na novy vlastni server. Taky byl web zhruba mesic mimo provoz diky nejakemu sikulovi z hostuju.cz a kdyz se to nakonec
spustilo, web se chybne zobrazoval v ruznych prohlizecich. Ted uz je ale vsechno v poradku.
Takze k tematu.
Rekli jsme si, ze by nebylo spatne vytvorit si nejake statistiky ohledne naletanych kilometru (resp. mili) letadlem, ujetych kilometru autobusem, autem, nebo vlakem, proste kolik jsme toho celkem za ty 3 roky stravene v Australii nacestovali.
Co se tyce letani, v CR jsme neletali vubec, vyjma jednoho letu z Preveza (Recko) do Prahy (i ten je rovnez zahrnut do seznamu).
V Australii je letani vyslovene nutnost, protoze mnohdy neexistuje jina moznost jak se na velke vzdalenosti prepravit. Navic se ani nejedna o drahou dopravu, autem by vas to vyslo casove i na finance rozhodne vic.
Takze tady mame nami absolvovany prehled letu:
Celkem jsme tak naletali 58.897 mil, neboli 94.815 km ( k vypoctum byla pouzita stranka http://www.usatoday.com/travel/flights/miles/calculator.htm.
Jeste prehledneji to vypada tady, vcetne nekolika mapek:
(kliknete na banner)
Takze pokud mate uz take neco naletano, muzete si to zde prehledne vest v evidenci.
Pri porovnani techto dvou vyse uvedenych stranek sice vznikne drobny kilometrovy rozdil, zrejme diky zaokrouhlovani, ale to se da pri temer 100tiscich naletanych kilometrech zanedbat.
V praxi to tedy znamena, ze jsme uleteli takovou vzdalenost, ze bychom obleteli Zemekouli 2.37x. Slusna vzdalenost ne?
Nejmensi letadlo, ve kterem jsme leteli, bylo BAe 146, ktere na delku meri jen 26.20 m. Naopak nejvetsi letadlo, kterym jsme meli moznost letet byl Boeing 747, na delku merici 70,67 m.
Airbus A380 nam unikl jen o fous, vice zde, ktery je nejvetsim civilnim letadlem soucanosti, kdy sice nevynika delkou (ma “pouze” 73m), ale obsahem cestujicich (az 555) a rozhodne vyskou, ktera cini od podvozku az po ocasni kormidlo (nebo jak se tomu rika ) neuveritelnych 24.08 m.
Tabulka cest osobnim vozidlem bude o neco strucnejsi, ale urcite take stoji za zminku.
Tedy:
Celkem jsme tedy ujeli autem 10.682 km a to nepocitam zadne drobnejsi jizdy. Je v tom zapocitan i nas posledni vylet na Slovensko, o kterem se jiz brzy zminime v nekterem z dalsich clanku.
Cesty autobusem jsou nekdy douhe, unavne a nekdy i zajimave. Velmi dobra linka byla ze Singapuru do Melaka, kdy autobus mel uvnitr pouze 3 rady sedadel, a spoustu mista pro nohy. Jako v letadle. Jeste jsme na cestu vyfasovali lahev s vodou, ktera byla v cene. Naopak autobusy maji kouzlo rekneme trochu jineho razu.
Takze tady je nas autobusovy seznam:
Busem z |
Busem do |
Km |
Doba cesty |
Sydney (AU)
|
Canberra (AU)
|
286 |
3h 45min |
Canberra (AU)
|
Sydney (AU)
|
286 |
3h 45min |
Singapore (SIN)
|
Melaka (MAL)
|
257 |
3h 6min |
Melaka (SIN)
|
Kuala Lumpur (MAL)
|
145 |
1h 53min |
Chiang Mai (THA)
|
Golden Triangle (THA, MYA, LAO)
|
316 |
5h 36min |
Golden Triangle (THA, MYA, LAO)
|
Chiang Mai (THA)
|
316 |
5h 36min |
Chiang Mai (THA)
|
Sukhothai (THA)
|
369 |
5h 57min |
Sukhothai (THA)
|
Ayuthaya (THA)
|
354 |
5h 5min |
Ayuthaya (THA)
|
Bangkok (THA)
|
83 |
1h 23min |
Bangkok (THA)
|
Damnoen Saduak (THA)
|
89 |
1h 29min |
Damnoen Saduak (THA)
|
Bangkok (THA)
|
89 |
1h 29min |
Bangkok (THA)
|
Kanchanaburi (THA)
|
122 |
1h 58min |
Kanchanaburi (THA)
|
Bangkok (THA)
|
122 |
1h 58min |
Ani tady nepocitame zanedbatelne polozky jako treba denni jizdy autobusem po meste , i kdyz by to asi hodilo take peknych par kilometru. Celkem to tedy mame autobusem 2834 km.
Jednim z poslednich dopravnich prostredku v nasem seznamu bude vlak.
Prestoze se na zacatku zdalo, ze se jedna o pomerne dost zanedbatelny dopravni prostredek, ukazalo se, ze j to jeden z tech dulezitejsich. Zapomnel jsem totiz, ze jsme temer cele Japonsko procestovali v japonskych vlacich – Shinkansenech. Jak jsem jen mohl zapomenout?
Vlakem z |
Vlakem do |
Km |
Doba cesty |
Sydney (AU)
|
Katoomba (AU)
|
129 |
3h |
Katoomba (AU)
|
Sydney (AU)
|
129 |
3h |
Melbourne (AU)
|
Sydney (AU)
|
886 |
11h 25min |
Osaka (JP)
|
Nara (JP)
|
49 |
1h 5min |
Nara (JP)
|
Tokyo (JP)
|
555 |
3h 34min |
Tokyo (JP)
|
Nikko (JP)
|
150 |
1h 45min |
Nikko (JP)
|
Tokyo (JP)
|
150 |
1h 45min |
Tokyo (JP)
|
Odawara (JP)
|
84 |
35min |
Odawara (JP)
|
Tokyo (JP)
|
84 |
35min |
Tokyo (JP)
|
Takayama (JP)
|
533 |
4h 34min |
Takayama (JP)
|
Kanazawa (JP)
|
149 |
2h 26min |
Kanazawa (JP)
|
Kyoto (JP)
|
224 |
2h 16min |
Kyoto (JP)
|
Himeji (JP)
|
131 |
1h 02min |
Himeji (JP)
|
Hiroshima (JP)
|
250 |
1h 03min |
Hiroshima (JP)
|
Miyajima (JP)
|
22 |
26min |
Miyajima (JP)
|
Osaka (JP)
|
268 |
2h 33min |
Beijing (CN)
|
Xian (CN)
|
1093 |
13h 25min |
Xian (CN)
|
Chengdu (CN)
|
1020 |
15h 15min |
Vlakem to tedy mame krasnych 5906 km.
Cestovani lodi ma ve kouzlo, ale nesmi byt spatne. Jinak si cestu clovek uzije dvojnasob. Jako treba Zdenek na Novem Zelandu.
I my jsme cestovali ( nastesti nam spatne nebylo ), i kdyz jak vidno, nebyl to hlavni dopravni prostredek na nasich cestach.
Lodi z |
Lodi do |
Km |
Doba cesty |
Phuket
|
Phi Phi Don
|
49 |
3h |
Phi Phi Don
|
Phuket
|
49 |
3h |
Hong Kong
|
Macau
|
68 |
1h |
Macau
|
Hong Kong
|
68 |
5h |
Nadi
|
Yasawa Islands
|
120 |
5h |
Yasawa Islands
|
Nadi
|
120 |
5h |
Nejvice jsme se nacestovali lodi prave na dovolene na Fiji, kde to byla skutecne odychova dovolena.
Pomoci lodnich prepravcu jsme urazili celkem 474 km. Kdyz se nad tim clovek zamysli, neni to zrovna malo. V podstate to odpovida trase po silnici napric Ceskou republikou z Chebu do Zlina.
Suma sumarum to mame dohromady nacestovanych 114.711 km.
Tak to by myslim tak pro predstavu stacilo.
|
|
| | Publikoval: Hexaghon | |
| |
|
| | | Průměrné hodnocení: 0 Účastníků: 0
| | | | |
|