Vítejte na Australia 2005 - 2008
 
    


Menu
· Domů
· Ankety
· Doporučte nás
· Články
· Články Archiv
· Fotogalerie
· Downloads/Ke stažení
· Kurzovní lístek ČNB
· Napište nám...
· Návštěvní kniha
· Přihlášení - Menu
· Satelitní Mapa
· Smajlíci / Smilies
· Statistika webu
· Top 10
· Zajímavé odkazy
· Otestujte si svoje geografické znalosti



Články z cest

Australia
Jak ovládat náš web
Doprava v Sydney
Slunce, opalování a pláže
Co vás může potkat na silnici
Domácnost, nákupy a trocha alkoholu
Nejen vodou živ je člověk
Australia Day 2007, Pebbly Beach & Jervis Bay
Heartbreak Ridge Paintball
A1 Grand Prix Sydney
Queen Mary 2 & Queen Elizabeth 2
Formula 1 ING Grand Prix Melbourne 2007
Earth Hour – 60 Minutes
Great Ocean Road
Sydney Harbour Bridge
USS Kitty Hawk (CV-63)
Whale watching – Pozorování velryb
Gold Coast – Zlaté pobřeží
Airbus A380
Australian International Motor Show
Hunter Valley
Sydney-Hobart Race
Queen Victoria & Queen Elizabeth 2
Captain Cook Coffee Cruise
Je rajče ovoce nebo zelenina? Jak odstraníme skvrny od červeného vína?
Australian Trip NT & QLD
Veselé Velikonoce aneb co se jinam nevešlo...
Fort Denison
Sydney Opera House
Mardi Gras - festival gayů a lesbiček
Australské vlajky
Maritime Museum
Pobřežní procházka Bondi - Coogee
Czenglish, aneb tohle vás ve škole nenaučí
Sydney Olympic Park - Kola
Jak jsme (ne)dostali víza do USA, ale do Číny
Výlet do hlavního města Canberra
Minus 5 Bar
V Austrálii se žije blaze
New Zealand
  Deníček I.část
  Deníček II.část
  Deníček III.část + doporučení na cestu
  Nový Zéland vybírá novou státní zástavu
Japan
  Deníček I.část
  Deníček II.část
  Zajímavosti a rady na cestu
Singapore
  Deníček Singapur
  Zajímavosti a rady na cestu
Malaysia
  Deníček Malajsie
  Zajímavosti a rady na cestu
Thailand
  Deníček Thajsko
  Zajímavosti a rady na cestu
Laos
  Na skok do Laosu
Fiji
  Deníček Fiji
Hong Kong
  Deníček z cesty
  Praktické rady a zajímavosti – Hong Kong
Macau
  Výlet do Macau
  Praktické rady a zajímavosti – Macau
China
  Čína I.část; Peking, Xian
  Čína II.část; Chengdu, Shanghai
Czech Republic
  Letadla, auta, vlaky, lodě a autobusy
  Registrační značka s vlastním motivem?
  Zastavili se u nás kamarádi ze Slovenska
  PF 2009 aneb co se jinam nevešlo
  Ukradli Vám mobil? Poradíme, co dělat
  Registrační značka s vlastním motivem 2
United Kingdom
  Manchester
Slovakia
  Vysoké Tatry
Austria
  Drávská cyklostezka - Drauradweg
Sri Lanka
  Deníček Srí Lanka
Turkey
  Připravujeme
Hungary
  Balaton - Moře našich rodičů
Slovenia
  Připravujeme
Romania
  Připravujeme
Denmark
  Připravujeme



Statistiky
TOPlist


ikonka Google Pagerank
ikonka S-rank
Alexa Rank
ikonka Jyxorank
TOPlist Counter.cz


Weather / Počasí

 
CESTA PO ASII, Čína II.část; Chengdu, Shanghai

  Publikováno: Neděle, 07.09. 2008 - 09:00:00
     Autor: Hexaghon    Téma:


CESTA PO ASII (HONG KONG, MACAU, CHINA)


China II.cást; Chengdu, Šanghaj



22/07/2008 Chengdu - Giant Panda Breeding Research Base
Do Chengdu jsme dorazili neco kolem 8:30, ulozili velke batohy v uschovne zavazadel a jelikoz na taxi tam byla velka fronta, chteli vyrazit po vlastni ose. Poodesli jsme kousek od nadrazi, ale bylo nemozne sehnat volne taxi a taky autobusy neodjizdeli do pandi rezervace, tak jsme se vratili do fronty na taxi. Fronta nastesti ubihala rychle. S anglictinou je to tu dost problem a hlavne Chengdu nebylo v planu, takze jsme nemeli ani mapu. Kamaradka Miriam nam sice mapu naskenovala a poslala (timto mockrat
Panda velká, Chengdu
dekujeme ), ale tim, ze se nam uz ve vlaku vybil notebook, tak jsme se nemeli ani kam podivat.

Nastesti taxikar (prestoze neumel anglicky ani slovo) mel na kapote auta obrazek pandy, tak jsme se rukama nohama domluvili, ze chceme jen na pandy. Jeste potom objevil krabicku cigaret, kde byla panda vyfocena, tak opet ukazoval, ze se chceme jet podivat na pandy (opet rukama nohama ;-) ).
Tady nas doslova a dopismene dostala odvaha jednoho ridice, ktery se z protismeru dostal do naseho pruhu, ale pak pokracoval dal ve svem smeru. Jeho pocinani jsme ani trochu nepochopili a kdyz ridic videl, ze jen zasneme, tak jen zakroutil hlavou, snad jen jako ze je to vazne nenormalni.

Vyklopil nas jak jsme chteli ( za 30 yuanu ), pred Giant Panda Breeding Research Base.
V podstate se jedna o chovnou stanici, kde jsou v ruznych castech chovany pandy ruznych vekovych kategorii, takze jsme meli moznost videt pandy stare nekolik mesicu, az po ty dospele.
Kdyz jsme se dosytosti vynadivali na pandy vsech velikosti a shledli i film o vzniku rezervace a jeho poslani, dostali jsme se opet pred hlavni vstup. Tam uz cekal nahanec mluvici anglicky, a nabizel, ze nas
Gabika s pandami, Chengdu
odveze za 50 yuanu na nadrazi. Jelikoz jsme nechteli platit vic za cestu zpet nez za cestu sem, rezolutne jsme odmitli. Pak slevil na 40 ale my trvali na svych 30. Psychicky to asi nevydrzel nebo co a tak nas za 30 na nadrazi vzal.
Pred nadrazim zjistujeme odkud nam jede autobus c.16 ze severniho na jizni vlakove nadrazi. Odtud totiz ma odjizdet nejaky autobus na letiste. Podle navodu sehnaneho den predem na internetu, jeste pred samotnym nadrazim se musi vystoupit ( to je tezke rict kde, protoze nemame predstavu, kde je nadrazi a co je to “pred” ) Jedinym voditkem je o, ze u zastavky je Kancelar Air China. Protoze jsme uz propadali malomyslnosti, rozhodli jsme se vystoupit.
Neuveritelne se stalo skutkem, skutecne jsme vystoupili na te spravne zastavce. Na letiste se dostavame tedy busem c.300 za CNY 5/p.p.).
Let mame dnes v 19:25 opet s Air China ( ne ze by to bylo nejlevejsi, ale je to jedina spolecnost, kterym funguji stranky v anglictine a da se to koupit. Ostatni jako Shanghai Airlines nebo Heinan Air jsou bez sance. Jeste jsme si zasli do kavarny a dali si caj. Cekali jsme klasika horkou vodu a pytlik, ale to jsme se spletli. Opet byl obrad a protoze jsme tam vydrzeli pomerne dlouho, statecne nam ho kazdou chvili dolevali horkou vodou.

Delka letu je 2 hodiny 20 minut, do Shanghaje priletame pomerne pozde, a to v 21:50. Tam zjistujeme, ze mistni doprava je jiz temer mimo provoz. Bohuzel opet mame problemy s podklady, resp s ofocenymi mapami, nemuzeme je najit, takze jsme opet bez mapy. Zase se na nas prilepuje nejaky nahanec, co tvrdi “No bus”, tedy ze zadny autobus uz nejede, ze rychlodraha Maglev je uzavrene (coz je pravda) a ze nas
Panda cervená, Chengdu
odveze do hotelu “jen” za 400 yuanu. Opet (prestoze nejevime zajem, za tuhle cenu by jel snad jen blazen) smlouva a ze nas tam teda hodi za 300. Dostavame se az na 150, ale nez tohohle vydriducha, to bysme to snad dosli pesky.
Nejblizsi bus akorat jede z nastupiste 3, pruvodcí sice nemluvi anglicky, ale nejaky asiat, taky turista, nam venoval anglickou mapu o Shangaji a v autobusu jsme diky bohu potkali par Cinanu, co mluvili anglicky a doporucili nam cestu. Vystupujeme na zastavce ve meste a bereme taxi do hotelu (CNY 15).
Kilometrova sazba je v Shanghaji uplne jina nez v jinych mestech. Tady je za km 11 yuanu. V Pekingu jsou 2, v Xi’anu 1.50 a Chengdu dokonce 1.40. Takze docela velky rozdil.
Na hotel se dostaveme chvili pred pulnoci. Klika, ze na recepci mluvi trochu anglicky, takze vyrizujeme nezbytne formality a mame pokoj na 11., nejvyssim podlazi. Je super velky, zase s vlastni koupelnou a zachodem, a opet internetem a druhy den za denniho svetla zjistujeme, ze i s nadhernym vyhledem.

23/07/2008 – Shanghai
Dneska vyrazime do mesta, a nasi prvni zastavkou, je jak jinak, centrum mesta. Je posete mrakodrapy. System metra je tu pomerne rozsahly a tak neni problem najit prvni zastavku. Kupujeme si ( pouceni z
My dva pred Jin Mao (vpravo) a
Shanghai World Financial Center
dopravy v Pekingu ) opet nabijeci kartu na dopravu. Sice se s tou kartou neda platit v obchodech, ale zase plati na metro, autobus, ferry, taxi a zrejme i na specialni rychlovlak Maglev, kterym se lze dostat na letiste. To budeme muset ale jeste overit.
V centru je hlavni dominantou budova Orient Pearl TV Tower. My jsme se vsak rozhodli navstivit Jin Mao Observatory 88 Tower, odkud je nejen skvely vyhled na vyse uvedenou Orient Pearl TV Tower, ale i na cele mesto ( tedy az tam, kam oko dohledne a smog dovoli ). Hned vedle Jin Mao, je stale jeste v konstrukci ( ale jiz brzy bude otevrena ) Shanghai World Financial Center, ktera se bude moci pochlubit nejvyssi venkovni observatorí na svete. Tak uvidime.

Odtud jsme se presunuli do pristavu a pres reku pomoci ferry do oblasti stareho mesta, konkretne do oblasti ulice Fang Bang nebo take Shanghai Old Street, kde je spousta obchodu a obchudku, spousta
Centrum je plné mrakodrapu
podavajicich a kupujicich a rovnez je to misto, kde smlouvani je zakon.

Jelikoz je Cina znama padelky vseho druhu, ale protoze to neni zase tak legalni, vsude pobihaji jedlotlivci, drzici maly plakatek s obrazky a oslovuji vas zasadne Watch (hodinky) Bags (kabelky). I my jsme vyzkouseli jednu takovou. Nahanec sice rikal, ze je to jako jen 20m, ale sli sme asi 100, pak jsme zatocili do budovy, kde by to asi nikdo necekal, prosli jsme malym kramkem, vysli po schodech do ctvrteho patra a uz uz to vypadalo, ze neni kam jit dal, nahanec stiskl skryte tlacitko na zdi, otevrela se pulka knihovny a pred nami se otevrela dalsi cast podkrovnich prostor, ze kterych by asi modni navrhari nemeli moc radost.
Cestou odtud jsme uvazovali, pokud bychom nic nekoupili, zda bychom se dostali v pohode zase ven. To ale nechame na zkusenost nekomu jinemu .
Zminil jsem, ze smlouvani je tu opravdu zakon. Rozhodne je dobre, nekolik kramku “odzkouset” kam az jsou ochotni s cenou zajit a pak jinde koupit. Uvedu priklad. Meli jsme zajem o cajovy set jen tak ze
Orient Pearl TV Tower (pohled
z mrakodrapu Jin Mao
sportu. Cena byla nahozena na CNY 300, s tim, ze dostaneme hned 10% slevu. Tim jsme se dostali na 270. Protoze jsme se upejpali a delali nerozhodnute, cena postupne klesala sama. Ze strany obchodujiciho jste vsak nestale tlaceni, abyste se vyjadrili tzv. “Your Best Price” ( tedy nejlepsi vasi cenou ). Pokud nasadite cenu hodne nizko ( z pohledu prodavajiciho ), dozvite se, ze to je absolutne nemozne za tu cenu prodat. V tom momente zacina skutecne smlouvani. My jsme vsak zajem nemeli a zacali jsme z obchodu odchazet. V tom okamziku cena zacala klesat tak rychle, jako Titanic. Kdyz jsme se z obchodu dostali ( coz nebylo nijak jednoduche, protoze obchodnice nam neustale zahrazovala cestu svym telem ) volala za nami Tak za 100!!!, za 50!!! Nekoupili jsme, ale za 50 by se o tom dalo i uvazovat. Stejne to bylo s trickama. Za Beijing 2008 Olympic Games si obchodnik rekl CNY 145 ( pritom v original obchodu s olympijskymi suvenyry to prodavali za CNY 98!!! ) a finalni cena ke ktere jsme ho dotlacili byla neuveritelnych 20 yuanu !!! A stejne na tom urcite jeste vydelal.

24/07/2008 –Shanghai
Na dnesek byla nahlasena predpoved na internetu neuveritelnych 37°C. Uz vcera bylo 35°C a bylo to k nevydrzeni.
Takze jsme proflakali dopoledne v klimatizovanem bydlisti a kolem treti odpoledni vyrazili do “žáru” velkomesta. Nase prvni kroky smerovali k Jade Buddha Temple (Chram Jadeitoveho budhy).
Jadeit je ušlechtilý zelený kámen ze skupiny pyroxenu odpovídající
Nocní velkomesto Shanghai
kremicitanu sodíku a hliníku. Má celistvý sklovitý vzhled, matný lesk a je pevný, ale opracovatelný.

Chram byl zalozen roku 1882 a umisteny do neho byly 2 sochy jadelitovych Budhu, kteri byli dovezeni po mori z Burmy (dnesniho Myanmaru). Oba zmineni Budhove jsou sedici Budha ( vysoky je 1.95m a vazi 3 tuny ) a mensi, lezici Budha, predstavujici Budhovu smrt.
Pak jsme pokracovali pesky k Jing’an Temple, ktery byl jiz zavreny, ale byl pekny i z venku.
I jeho historie je pomerne bohata i smutna zaroven. Prvni chram tu byl postaven jiz roku 247 n.l., v dobe kralovstvi Wu. Chram do soucasne podoby byl prestaven dynastii Qing. Behem Kulturni revoluce, za vlady Mao Ce Tunga, byl chram prestaven na tovarnu na plasty. Rekonstruovan byl znovu roku 1983 a nejnovejsi renovace je z roku 2003.
Nato jsme se rozhodli prejet metrem do centra a udelat nejake nocni fotky mrakodrapu na nabrezi. Dojeli jsme na zastavku East Nanjing Rd. a vydali se ve smeru mrakodrapu. Zahy jsme vsak zjistili, kdyz uz nas odchytil nekolikaty nahanec, ze jdeme opacnym smerem, tedy na Shopping street (nakupni pesi zonu).
The Bund Sight Seeing Tunnel
Cestou jsme koupili ve stanku zlatou telefonni kartu s krysou (letosti rok je podle cinskeho kalendare Rokem Krysy) do Misovy sbirky telefonnich karet. Udelali par fotek na Shopping street, rozhodne to tam nevypadalo jako za komunismu u nas, bylo to tam sama svetelna reklama a ne zrovna mala. Za chvilicku jsme dorazili na preplnene nabrezi, kde bylo neuveritelne horko a hlavne mraky lidi, takze si clovek musel davat pozor na svoje veci. Jeste jsme se projeli v The Bund Sight Seeing Tunnel (tunelem se svetelnymi efekty), kterym jsme se dostali na druhou stranu reky Huangpu, primo pod televizni vez Orient Pearl.
Pak nasledovala cesta domu a radost, ze si muzeme dat sprchu a diky klimatizaci muzeme upravit teplotu vzduchu na prijatelnou.

25/07/2008 - Shanghai
Dnes, protoze je hrozne vedro ( uz treti den je 37ºC ) jedeme se podivat na Longhua Temple. Tento chram byl poprve postaven roku 242 n.l. a jedna se o nejautentictejsi dilo a zaroven nejucelenejsi staroveky complex v Šanghaji.
Jelikoz je dnes zase mega vedro, nemame silu na nic jineho a jsme radi, ze jsme radi. Jeste nakupujeme posledni suvenyry a na pokoji to balime. Oba uz tusime, ze se dostaneme pres povolenych 20kg.

26/07/2008 - Odlet domu
Dnesni den je nejen poslednim dnem v Shanghai, ale take v cele Cine. Rano jsme vyrazili uz pouze na letiste, odkud jsme meli let se Swiss Airlines pres Curych a navazny let do Prahy. Jeli jsme rychlovlakem Maglev, ktery jel rychlosti 300km/hod. Takhle rychle jsme nejeli ani v Japonsku. Nicmene zasadni rozdil tu byl. Maglev jede totiz na magnetickem polstari, tudiz treni je minimalni, kdezto Shinkanseny jsou kolejove vozy.
Nakonec jsme meli oba zavazadla pres 25kg a nikdo nerekl ani popel. Jen na kazdem rentgenu jsme museli rozbalovat zavazadla, zejmena kvuli externimu harddisku a sbirce lahvicek
Na letisti jsme jeste obehli par kramku a pak nastal boarding. Oproti odletovemu planu, jsme jiz meli
Cínské razítko
zpozdeni asi 10minut, kdyz jsme se od kapitana dozvedeli, ze je to kvuli jednomu pasazerovi, co ma problem s vizem. Ten sice asi po dvaceti minutach dorazil, ale kontrolni vez nas zase nedokazala zaradit do odletove rady.
No v kratkosti jsme cekali v letadle na ranwayi cele 2 hodiny!! Meli jsme trochu obavu, jestli stihneme nas let z Curychu, protoze ten mel byt prave 2 hodiny odpristani tohoto letu, ale nastesti vsechno bylo v pohode, a my let stihli.
Z Curychu do Prahy jsme leteli takovym malym letadelkem Swiss Air, Avro RJ100 mensim jsme snad jeste neleteli. Jednak let byl jako kdyz leti splasena vcela, jednou nahoru, pak dolu, doprava, doleva, do toho jeste turbulence a i pilot byl mozna zacatecnik .
Nastesti jsme zdarne dorazili a s nami asi i dalsich 10 pasazeru a 5 clenu posadky.
Jen jeste zminim jednu malickost. Vsude kamkoliv jsme pristavali, uz byly videt budovy mesta. V Praze, protoze jsme pristavali ze zapadu, to vypadalo, ze pristaneme na poli, protoze siroko daleko neni videt jedina budova ( tedy krome kontrolni veze ), proste vsude pole a louky.


Mapu nasi cesty naleznete k dispozici zde.

Prvni cast naseho putovani po Ríši stredu naleznete zde.

Pred navstevou Cinske lidove republiky, jsme jeste navstivili Hong Kong. O nem se vice doctete zde.

Malickou zemicku, kterou jsme na svem putovani navstivili, se jmenuje Macau. O ni se dozvite vice zde.


Publikoval: Hexaghon

 


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde.


Související odkazy
· Více o tématu
· Další články od autora Hexaghon
Je rajce ovoce nebo zelenina? Jak odstranime skvrny od cerveneho vina?



Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 1

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné



Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek




"CESTA PO ASII, Čína II.část; Chengdu, Shanghai" | Přihlásit/Registrovat | 0 komentářů
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.








Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím zaregistrujte se.





Powered by Copyright © UNITED-NUKE CMS. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.04 sekund

Nahoru