Tak jako kazdy rok, konal se i letos jachtarsky zavod Sydney – Hobart Race pod zastitou hlavniho sponzora Rolex. Tentokrat to byl 63.rocnik, ktery byl tradicne odstartovan 26/12 ve 13:00 sydneyskeho casu.
Vsechny jachty popluji ze zalivu v Sydney pres Tasmanovo more a cilem zavodu je mesto Hobart na Tasmanii.
Za poslednich 62 let si vanocni zavod Sydney - Hobart ziskal postaveni vyznamneho a hojne obsazovaneho jachtarskeho klani. Co do pozornosti medii je minimalne stejne vysoko jako Pohar Ameriky, Whitebread Round the World Race ( v soucasnosti na nej navazujici Volvo Ocean Race ) a dalsi. I v Cechach se tesi velke pozornosti a dokonce byly v minulych rocnicich pokusy o ucast ceske posadky v tomto zavode. Samozrejme, ze to vsechno neni zrovna nejlevnejsi zalezitost a tak si asi jeste chvili pockame, nez budeme moci sledovat nas tym na trase Sydney - Hobart.
Tak jsme si konecne udelali cas na to, vyrazit asi do nejznamejsi vinarske oblasti v Australii – Hunter Valley. Vyrazili jsme na 2 dny, 8/12/07 a 09/12/07 s kamarady Stankou, Stankou II ( nevim jak jinak to rozlisit ), Martinem a samozrejme ja a Gabika. Za jakoby centrum cele oblasti je povazovano mestecko Cessnock, ktere lezi cca 150 km severne od Sydney. Mapa je k dispozici tady. Cesta ubihala pomerne rychle diky Martinove vozidlu, ktere nas po zhruba 2 hodinach dovezlo do cile.
Hunter Valley je udajne seste nejnavstevovanejsi misto Australie. Rocne se sem podiva 2,5 milionu turistu. Australie samotna je ctvrtym nejvetsim vyvozcem vina na svete a vina odsud ziskavaji mnoha oceneni.
Ubytovani jsme meli zamluvene v Big 4 Holiday Parku, a hodil se i stan, ktery jsme uz pred rokem zakoupili na Novem Zelandu. Po postaveni pribytku a vybaleni nezbytnosti se vyrazilo do Hunter Valley Gardens, kde Stanka zamluvila kola, aby se mohlo na ochutnavku vyrazit. Protoze pracovnik pujcovny byl zrovna na nejakem svozu kol, museli jsme asi 40 minut cekat, nez se vratil, nicmene jsme si cekani zprijemnili prohlidnou mista, zejmena pak prohlidkou galerie fotografii Kena Duncana.
Kdyz se pracovnik konecne vratil byli jsme znacne rozcarovani nabidkou kol ktera pro nas byla pripravena. Kolo pro Stanku II a Martina, kteri si vybrali tandem, cili kolo pro 2, bylo pripraveno v pohode. Pro nas ostatni, co jsme si vybrali jednoduchou variantu kola, cekalo pomerne velke prekvapeni.
Pred nekolika tydny ( 11/8 – 21/8/07 ehm vlastne uz mesici ) skoncila v Sydney vystava automobilu, nazvana Australian International Motor Show, vice vsak znama pod nazvem Sydney International Motor Show ( no zadny velky rozdil,co? ). Na akci jsme se vydali spolecne s kamaradem Markem, jelikoz o to nase drahe polovicky nejevili dostatecne velky zajem.
Jednak nas zajimala auta jako takova, ale predevsim to, ze automobilka SKODA opet vstupuje na australskou pudu.
Na salonu bylo rozhodne na co koukat. Podivat jsme se mohli na svechny mozne i nemozne vozy a do vetsiny se dalo i posadit, pokud to ovsem zajem populace dovoloval.
Asi nejmensimu zajmu se tesila ( tedy spise netesila ) jihokorejska automobilka SsangYong. Vydrzet v utrobach vozidel jste mohli zustat cely den, a nikdo se nedral, aby vas vystridal. Klasicky nejvetsi zajem byl u znacek Ferrari, Lamborghini nebo Bentley. Shodou okolnosti byl prave Bentley vystavovan v sekci spolu s Volkswagenem a Skodou. Tezko rict, kdo komu vlastne konkuroval .
Nejvetsi proctor dostala automobilka Toyota, ktera ma na trhu pomerne dost silne postaveni. A samozrejme nemohla chybet mistni automobilka Holden a jeji stroje.
Je 25.rijna 2007, kratce pred pul desatou rano Sydneyskeho casu. Zastup divaku se tisni kolem oploceni letiste Kingsford Smith. A proc vlastne? Dnes totiz dojde k historicke udalosti – ze Singapore, kratce po druhe hodine ranni odstartovalo obri letadlo Airbus A380 a absolvuje svuj prvni komercni let na trase Singapore – Sydney.
Spolecnost Airbus predala v Toulouse prvni exemplar nejvetsiho dopravniho letounu sveta Airbus A380 zakaznikovi - spolecnosti Singapore Airlines s osmnactimesicnim zpozdenim. Firma nicmene ujistila zakazniky, ze nepocita s zadnymi dalsimi prodlevami pri vyrobe techto letadel.
Letadlo v barvach Singapore Airlines – bile a tmave modre - nese na trupu napis First to Fly - Prvni, ktere vzletlo. Je v nem misto pro 471 cestujicich ( pricemz pri prvnim letu jich bylo obsazeno jen 455 ), z toho dvanact v prepychove prvni tride lux a sedesat v business class. V nejuspornejsi verzi ale A380 pojme dokonce az 853 cestujicich. Jedna se totiz o prvni letadlo tzv. Fully Double Decker ( cely dvoupatrovy ).
Piloti singapurské spolecnosti se s novym strojem v Toulouse seznamovali nekolik mesicu. Posadka ma celkove 30 clenu.
Prvni pasazeri nebyli uplne obvykli: slo hlavne o letecke nadsence, kteri nevahali zaplatit v prepoctu az dva miliony korun za to, ze budou prvni, kdo v Evrope vyvinutem a nekolik let vyrobou zpozdenem letadle poleti. Letenky se totiz prodavali na internetovem potralu eBAY formou drazby. Vytezek z prvniho letu davaji aerolinky na charitu.
Jeste jedna vec, kterou jsme chteli v Australii videt, byl Gold Coast ( Zlate Pobrezi ). Ani ne tak kvuli luxusu, subtropickemu klimatu, oblibenym plazim, kde jsou jedny z nejlepsich surfarskych podminek a nebo kvuli mrakodrapum, ktere lemuji pisecne pobrezi a aktivnimu nocnimu zivotu, ale protoze se zde na jednom miste nachazi hned nekolik zabavnich parku.
Mimochodem jeden zabavni park jsme uz navstivili v Japonsku, Universal Studios v Osace a ty na Gold Coastu jsme si rozhodne nechteli nechat ujit. Porad jsme o tom mluvili, ale presne nebyl dohodnuty termin. Az jsme se konecne jednoho dne domluvili s Jankou a Markem na terminu. My s Misou jsme koupili pres internet letenky, domluvili v praci volno, Janka zamluvila auto a ubytko a uz nezbyvalo, nez se tesit.
Nutno rict, ze ubytko bylo luxusni. Ubytovani jsme byli v Surfers Beach Holiday Apartments a meli jsme dve oddelene loznice, s vlastni koupelnou. Jinak obrovska kuchyn je kompletne vybavena mikrovlnkou, myckou a dalsimi nezbytnostmi, jidelna, obyvak a neco jako pradelna s prackou a susickou a hlavne balkon a uvnitr bloku obrovsky bazen ( jak ze serialu Melrose Place ) s vyrivkou, a nebyla by to Australie, kdyby chybelo BBQ ( barbeque – grilovani ).